IMG_1824

Äntligen kommer jag erbjuda träningsgrupper i styrka och rörlighetsträning.

Nyhet är också grupperna ligger som lunchpass på måndagar.

I både löpning och längdskidåkning är det väldigt viktigt att vara stark i kroppens stabiliserande muskler. Inte bara för att förebygga skador men också för att kunna röra sig så teknisk bra som möjligt.
Stabilitetsträning handlar väldigt mycket om kroppskontroll. Det hjälper inte om du är stark i stabiliserande muskler om du inte kan styra de… Tyvärr så ser jag väldigt ofta att detta är ett bristande området!

I denna grupp blir det fokus på högkvalitativ styrketräning med utgångspunkt i kroppsstabilitet. Jag skriver kroppsstabilitet för det innebär så mycket mera än bara bålstabilitet…
Du kommer lära dig att kontrollera och styra kroppen samtidigt som du får en röd tråd till tekniken inom löpning och längdskidor.

Ut över styrketräningen kommer det även bli massor av rörlighet. Rörligheten behövs för att utföra teknik på ett bra sätt.

Jag kan lova lärorika och tuffa träningspass!

Jag kommer erbjuda två grupper:
Nivå 1, för dig som är ny inom denna typ av träning
Nivå 2, för dig som är van med denna typ av träning

Det är endast 6 platser i varje grupp. Antalet är väldigt begränsat för att jag ska kunna hjälpa varje deltagare i övningarna. Träningen kommer ha stort fokus på kvalitet, inte kvantitet! Träningen passar även de som inte springer och åker längdskidor.

När:     6 måndagar med start 4 april (ej 2 maj)
Tid:     Nivå 1 kl 11.00, nivå 2 kl 12.15
Plats:   Mora Parkens styrkerum, omklädningsrum och dusch finns
Pris:    1200;- inkl moms

Anmälan till båda nivåerna här…